A jó ingatlan fotó elengedhetetlen része a hatékony hirdetésnek. Olyan fotókat kell készíteni az eladó ingatlanodról, amivel eléred, hogy vevők felfigyeljenek a hirdetésedre és a képek alapján meg akarják nézni a lakást élőben is.

Fotó nélkül nem hatékony az ingatlan hirdetés
Tapasztalataim és a hirdetési portálok statisztikái alapján biztosan tudom, hogy a fotók nélküli hirdetésekre sokkal kevesebb érdeklődő kattint rá és nézi meg. Ezáltal komolyan csökken az esélye a megfelelő számú érdeklődő jelentkezésének „ergo” az eladásnak is.
A vevő részéről ma már jogos igény, hogy a hirdetésben olyan képek legyenek, amik alapján gyorsan el tudja dönteni, hogy érdemes-e megnézni a lakást, vagy nem. Tehát ha nincs fotó az ingatlan hirdetésében, akkor sok esetben olyan vevőknek is megmutatod az ingatlant akik amúgy nem jöttek volna el, mert nem tetszik nekik az ingatlan. Így teljesen feleslegesen mutatod meg nekik a lakást! Ráadásul feleslegesen tetted rendbe, takarítottál ki…stb.
Ha van fotó a hirdetésednél, de nem jó minőségű, vagy nem mutatja meg igazából a lakást, a belső tereket, a külső kialakítást…stb. akkor ugyanez a helyzet!
Az emberek szabadideje véges, ráadásul az ingatlan megszerzéséért folyó „hajsza” sem engedi meg, hogy olyan ingatlanba is kimenjen az érdeklődő, ami nem biztos, hogy megfelelő. Ezért az ingatlant bemutató fotókat tudatosan és jó minőségben kell elkészíteni, különben már a hirdetésnél eldől az eladás sikeressége!
A jó ingatlan fotó
Akkor jó az ingatlant bemutató fotósorozat, ha abból a vevő megismerheti az ingatlant, annak tereit, elosztását és az állapotát is. Figyelj arra, hogy valóban látszódjanak a helyiségek teljes egészükben. A szoba egyik sarkát mutató kép semmit sem mond a vevőnek. Ha a teljes szobát látja a képen az már igen

Készíts fotót minden helyiségről. Egy helyiséget fotózz le két oldalról is. Ezáltal teljesebb képet tudsz mutatni például egy szobáról, vagy egy nappaliról. Készíts képeket egy ház esetében a külsőről is, ami magában foglalja az udvart a melléképületeket…stb. Társasházi lakás esetén mutasd meg a lépcsőházat és készíts külső képet a házról is.
TIPP! Az ingatlant bemutató fotókat mindig az eladásra felkészített ingatlanról kell készíteni. Törekedj arra, hogy jó fényviszonyok között (napfényes időben) fotózz, mert akkor lehet a legjobb minőségű fotókat készíteni. A képek elkészítéséhez nem szükséges egy profi fotós szintjén ismerni a képkészítés fortélyait, de oda kell figyelni a részletekre és törekedni kell a legjobb minőségre!
Ne mutass többet mint ami van!
Azaz ne csinálj olyan fotókat amik túlzottan előnyösnek mutatják be a lakást! Ezzel azt éred, el hogy a vevők csalódni fognak, amikor meglátják az ingatlant. Ez pedig kedvezőtlen eredményeket fog hozni. Hidd el… Sokkal jobb, ha azt mutatod meg, amilyen valójában az ingatlanod.
Mutasd meg a hibákat is.
Ezzel nem azt mondom, hogy emeld ki az ingatlan esetleges hibáit… De olyan fotókat csinálj amiken a hibák is is ott vannak.
Mivel már ilyennel is találkoztam így megjegyzem, hogy… Semmi esetre se retusálj például egy repedést, vagy egy beázás nyomot. Komoly akár jogi következményei is lehetnek egy ilyen csalásnak!Ráadásul a vevő csalódni fog és sarkon fordul amikor szembesül vele hogy a hirdetésben félre lett vezetve.
Utómunka
Mivel több fotót fogsz csinálni mint amit felhasználsz, így a fotózást követően jöhet az utómunka.
Ki kell válogatni a jól sikerült, használható fotókat, majd egy fotós programmal mint például az Adobe Photoshop feljavítani a képek színvilágát élességét, fényerejét… Hiszen lássuk be (ha csak nem vagy fotós) a képek nem lesznek tökéletesek, de egy kis gondos utómunkával elérhető egy jó minőségű ingatlan fotó, amire ha ránéz a vevő akkor az visszaadja az ingatlan színeit és méreteit.
Mindig legyél kritikus az elkészült fotókkal kapcsolatban. Ha nem jó a képek minősége, vagy nem jól mutatják az adott szobát, akkor csináld újra őket! Érdemes tökéletesre készíteni a fotókat, mert ezen (is) múlik, hogy mennyi érdeklődőd lesz az eladás során, ebből pedig egyenesen arányosan következik az eladás sikeressége.